fredag 18 juni 2010

Fredag, igen..

Veckorna går så fort nuförtiden!! Ett tecken på att man börjar bli gammal?!
Nåja, fredagar är härliga dagar!
Igår var jag på möte i Landskrona och vi åt lunch ner i en väldigt mysig källare, med valv på hotell Öresund. Väldigt mycket folk.  Man hör ju ofta i press om Landskrona och hur jobbigt den staden har det med våld, brottslighet och rasism etc etc men denna dag tyckte jag stan visade sig från sin bästa sida.
Vi fick en bok som sommarpresent av företaget - Ulf Lundells "En öppen vinter". Annorlunda koncept - en bok med vad man kanske kan kalla dikter, en cd med musik och dessutom en affisch som man kan rama in.. litteratur, musik och konst integrerat!! Piffigt - visste inte att Ulf Lundell kunde vara så påhittig!!

Apropå min lååånga semester så är det så att jag brukar ta ut alla mina veckor på sommaren eftersom det passar vår verksamhet på jobbet ganska väl och sedan har jag ngr dagar som jag sparar till jul för vem vill inte mysa under julen och slippa jobba direkt efter att tomten kommit?? Man måste ju titta lite på sina saker också!!

Igår tränade My och det gick bra - tränaren var nöjd och My också.. Fantastiskt väder och Rocky blev rejält svettig så han fick ett litet bad efter träningen!

Idag skall Sara laga mat till oss, hennes räkrätt - återkommer med recept! Ikväll blir det tidigt sänggående - upp i ottan imorgon!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med en lång semester, men julen känns rätt avlägsen just nu :-)

egoinasmamma.nu sa...

För mig är det lite svårt med lång semester, alltid något som måste göras. Så här blir det 14 dagar i taget.
Sv: Jag fick själv något erbjudande från Lindex (såg det när jag kom hem sen, men har inte kollat än). Det verkade också som att de hade hängt upp en del på rea.

Monica sa...

Tack för kommentaren, nu väntar jag med spänning på räkreceptet....jag gillar räkor!
Önskar dig en riktigt skön fredag. Kramar om.

Hörni sa...

Precis så som du gör jag med min semester också. Oftast känner jag att jag behöver ett långt avbrott på sommaren, så jag hinner känna att jag är ledig, och några dagar runt jul är också skönt.

Bara Jag sa...

Fast med hästar blir det väl aldrig helt semester ;-) Trevlig helg! Återkommer om stövlarna.