torsdag 10 juni 2010

Lyft

Nu har denna blogg genomgått en liten ansiktslyftning! Jag har testat och testat lite olika fix och trix men kommit fram till att det här är nog det snyggaste för dagen!!
Jag vill inte att bakgrunden skall få för mycket plats, det är mina bokstäver som formas till ord som är viktigast och att mina bilder syns bra mot bakgrunden..
Hade helt andra idéer från början men ändrade mig sådär efter att ha förhandsgranskat. Det bästa med denna sidan är att om jag inte skulle känna mig hemma själv i utseendet så kan jag återställa allt till hur det var förrut!!

Ett år har gått sedan jag startade denna blogg och då hette det första inlägget En vanlig torsdag.
Ni hittar en lite längre presentation av mig i detta inlägg och mina idéer kring bloggen, än ute i kanten där det står "om mig"!
Jag njuter av att skriva, se texten växa fram på skärmen - få något att lyfta! En av mina drömmar just nu är att gå en skrivarkurs. Fantasin finns men att få ihop exempelvis en hel bok kan ju vara lite knivigare! Det krävs en del research men det skulle jag nog gilla - jag är lite deckare och nyfiken av mig!!

Molnen i bakgrunden på designen får symbolisera alla de sommarlov jag låg på en luftmadrass hemma på gräsmattan och tittade upp i himlen och fantiserade om ett kommande liv!! Min dröm har förändrats allt eftersom under åren. Vissa saker har gått i uppfyllelse och andra har bara inte blivit av, annat har dykt upp på drömhimlen och så var det första inte så viktigt längre.. sådär fungerar jag och jag tror det är jätteviktigt att man har just drömmar och målbilder inom sig. Just nu vill jag bo på en gård med hästar och året om ha svensk sommar när den är som bäst - sol, värme och hav..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Bara Jag sa...

Drömmar ska man ha - annars kommer man inte någon vart i livet! Man ska dock inte vara så stelbent att man tror att en dröm inte kan ändras under spelets gång - en dröm idag kan förkastas imorgon utan att det behöver betyda något.....

Jag vet med bestämdhet att dotterns högsta dröm är en egen häst :-) Vilket jag lovade henne i ett svagt ögonblick, alltså hoppas jag att hennes dröm snart förändras :-)

Eva sa...

Utan drömmar är det som ett halvt liv, det betyder inte att man inte kan landa och vara nöjd med det man har tycker jag. Det finns mycket som rymmer i att ha drömmar, för mig i alla fall.
Jag tycker jättebra om din nya design, ljus och fin och mycket mer lättläst, åtminstone jag ser mycket bättre mot en ljus bakgrund.
Kram!

Hörni sa...

Vilken härlig himmel du har som bakgrund! Jag vill också göra om min design men kan inte sånt själv.
Drömma är härligt, bara man inte glömmer att leva nu också.
Ha en bra dag!:)

Birgittas hästsida sa...

Gillade denna bakgrunden bättre!

Anonym sa...

Vad fint du fått till det!
Kul att läsa startinlägget :-)
Grattis till jubileet :-)