lördag 12 juni 2010

Mariposas/fjärilar

Har precis för några dagar sedan lärt mig att fjäril på spanska heter mariposa av Ama de casa.
Jag har ett sådant där "hittepå" recept, "Fjärilar", som alla mina tre barn alltid älskat och när nu sonen bestämde sig för att stanna hos mig ytterligare en dag frågade jag honom vad han ville äta ikväll?
Ja, jo sa han det var längesedan jag åt "Fjärilar". Ok, sa jag och gick ut på uteplatsen med håven.. nej skämt åsido.. här kommer bild och sen receptet om någon vill prova..


½ röd el gul lök hackas och steks genomskinlig
lövbiff som strimlas
1 krm svartpeppar
1-2 tsk herbes de provence

låt steka och få yta, blanda sedan ner

½ dl chilisås hot
5 dl crème fraiche
kalvfond efter smak

koka under tiden Farfalle (fritt översatt till svenska = fjärilar, därav namnet)
Smarrigt värre tycker jag och mina barn!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

GUD så gott det där ser ut!!! Blir vår middag i morgon :-)

Bara Jag sa...

Aha! Det var en variant som låter intressant :-) Mina barn älskar "grytor" bara det är grädde eller liknande i (inte kalops alltså....)

Hörni sa...

Vad gott det låter! Fjärilar är gott.:)

egoinasmamma.nu sa...

Det är säkert jättegott! Pasta i alla varianter med creme fraishe eller grädde eller ostsås är alltid gott. God morgon! :D

Anonym sa...

Det ser väldans gått ut!
Det blir MVG för dig i spanskakursen jag höll häromdan :-)

Felicia sa...

Fy vad gott det där såg ut då.. kanske ska tipsa om denna :D MUMS!!!

sv. vad tkte du om filmen då??? :D
PUSS

Monica sa...

Tack för tipset! Det där ser väldigt gott ut. Det sägs ju att man äter med både mage & ögon..
Ha en bra kväll/Kram