fredag 4 juni 2010

Gooood mooorniing!

Idag var jag jättesömning och råkade somna om när väckaren hade ringt - jag brukar alltid ligga kvar under täcket ganska länge för jag gillar inte att stiga upp (utan att somna om), men idag så pang - sov jag igen!
Turligt vaknade jag i tid så jag hinner med min buss i alla fall - tillhör dem som ställer klockan förtidigt bara för att ha utrymme för att "snooza".

Kollade runt lite i morgontidningarna men stora skandaler eller världsnyheter fanns inte direkt, åtminstone inte ännu.. Det märkligaste jag lyckades hitta var att det regnade fulla papegojor i Australien!!
Sydsvenskan skriver att de stackars fåglarna får lämnas in på djursjukhus för tillnyktring!!

Expressen skriver om en knäpp tjej som hoppade ner till isbjörnarna på Berlin Zoo och sedan blev attackerad av djuren - konstigt hörrdedu!! De är ju ändå inte tama..

Ha en skön fredag!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Stattinskan sa...

Haha, ja de stackars fjäderfäna föräter sig på jästa bär och blir fylleKAJOR istället :-)
Gomorron

Diana/Decdia sa...

Haha, fulla fåglar... det hade varit en syn för gudarna. :)

AnnSofie sa...

Haha men hur tusan kan man hoppåa ner till is-björnar egentligen..?? Ojoj vad folk kan vara märliga hihi.

Ja du, att borra näsan i pälsen & pussas ungefär 150 gånger på en dag tillhör våran vardag :) han är sååå mysig, när han inte nyps, eller bockar, eller ställer sig, eller ehee nu stoppar jag för snart är han inte mysig längre hihi..

Anonym sa...

Fulla papegojor? Måste ha varit en rolig syn... Fast kanske inte för papegojorna :-)

Såg det där om isbjörnsincidenten... Så mycket idioter till människor det finns!