söndag 20 juni 2010

Semesterfunderingar

Ja denna ständiga, gruvliga, hemska tanke!!
Skämt åsido - jag kommer att njuta av varje sekund jag har semester! Hoppas innerligt att det blir fint väder!! Blir det regn hela sommaren så har jag projekt jag kan ägna mig åt typ lägga om plattorna på uteplatsen, lägga nytt golv på ovanvåningen i 2 rum, måla om på vissa ställen som behöver en ny strykning av vit färg men som sagt vi får se..

Jag återkommer till semesterplaner längre fram.. jag har fler!! Läsa böcker, Akropolisklippan kanske..Funderar också mycket över vad jag skulle kunna göra för att glädja en 15 årig dotter?? Hajk?? Nej, jag vill inte campa själv.. tälta är inte min grej!

Falsterbo Horseshow är i alla fall gjutet åtminstone på onsdagen då det är huntingen och ponnyküren!!
Hmmm...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

8 kommentarer:

Bara Jag sa...

Lägga plattor om det regnar?? Är det inte roligare om det är bra väder? Fast det är kanske under tak.....

AnnSofie sa...

Tack :) Jag blev jättenöjd med allt men saknar som skrivet lite som ska fixas.
Tänk vad ord kan göra som våra texter som vi har valt att se varje kväll, mysigt...

Haha semester med en femtonåring är väl kanske inte det lättaste att ordna till. Men falsterbo låter väl toppen. Är lite lur själv på att åka dit en av dagarna som jag är nere, mina barn skulle nog tyvärr inte uppskatta det lika mycket som jag.

Petra sa...

God Morgon!
Såg hos Ama att du sökte vaccumpåsar, det finns på jysk :)
Ha en bra dag!

Stattinskan sa...

Mina semesterplaner är lätta att redogöra för ... VILA, VILA, VILA :-)
Gomorron

rackemarie sa...

Lyckliga ni som bor i Skåne och har nära till Falsterbo. Vi får sikta på att åka nästa år.

Lysande ögonblick! sa...

Det låter som att du har en plan för det mesta. Underbart. Ett tips för 15-åring och semester...hm...en grej som mamma gjorde för mig när jag var 15 var att ta med mig på en festival. Det var "Piteå dansar och ler". Vi bodde på ett jättemysigt vandrarhem och kollade på mängder av artister. Det var helt underbart. Denna sommar, om två veckor precis, åker jag till Peace and Love, fortfarande glad i musik och mängder av människor. Det är också en festival som uppkattas av alla åldrar. Inte fylla och mängder av tält, utan barnfamiljer, ungdomar och vuxna i en härlig blandning. :)

Maria sa...

Glöm inte att bara vara oxå, vila och ha det bra.
Vad skulle din 15-åring göra ? Åka till nåt Sommarland ?

Kram

Anonym sa...

Inte tälta???
Vi ger oss av för just det imorgon :-)