lördag 12 juni 2010

Lutande tornet, after work och Old spice

Jag och sonen hade en mysig, sen lördagsfrukost med färska frallor! Herrarna katt vill såklart gärna var med på ett hörn och för 2 veckor sedan köpte jag en ny "kattmöbel" i en käck djuraffär på St Bernstorps shoppingcentra utanför Malmö.. Den gamla var helt sönder och kastades därmed! Nu vill jag förklara att mina katter är relativt gigantiska, de väger runt 6 kg och är kastrerade hankatter, dessutom var deras mamma norsk skogskatt och de är generellt lite större än vanliga bondkatter! Nu vill jag dock reklamera denna kattmöbel!! Kolla bilden!! Stackars Tippen får klamra sig fast för att inte ramla av! Fattar inte konstruktionen och det borde stå på varudeklarationen - endast för små - normalstora katter!


Fredagen blev väldigt trevlig och lyckad! Först gick vi till en bakgård i en kulturminnesmärkt del av Malmö, St Gertrud - bilden är därifrån! Ser ni nu mina "svampar" tack o lov för dem en kväll som denna!

Efter ett glas rosé och en massa prat om vad som hänt sedan sist, vandrade vi vidare till Lilla torg och MelloYellow. När vi satt där kom världens störtskur och det var med nöd och näppe man kunde se tvärsöver torget mot "Form Design Center". Otroligt att det kan regna på detta vis!! Vi fick krypa längre in under parasollerna för att inte bli våta - det blåste så att regnet liksom kom in under parasollerna även om dessa är gigantiska!! Till sist hjälpte inte de där svamparna utan kylan blev lite väl påtaglig så då hoppade vi vidare mellan regnskurarna till ett inomhusställe som heter Pickwick - en engelsk pub! Därefter tog vi en rask promenad genom halva stan - jag gick hem till dottern och där var ju sonen som sedan körde mig (och sin tv) hem.. Han sov här hos mig, därav frukosten.. Han visade också en "sjukt rolig" reklamsnutt för Old Spice från Youtube.. håll tillgodo ...
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

10 kommentarer:

Monica sa...

Den du med lite socker på...vilken kille....wow. Gamla tanter behöver inte mycket för att bli "vimsiga"......
Roligt att din kväll blev lyckad igår.
Önskar dig nu en bra ny dag med nya möjligheter.
PS: kattbrädan får du lämna åter- ser livsfarlig ut!

Freppsi sa...

Svar; precis vad sonen sa, apropå kattbrädan!! Ja, jag får väl leta upp kvittot och ta vraket och åka dit!! Suck..

egoinasmamma.nu sa...

Konstruktioner är jag inte bra på. Det verkar som att ni hade det trevligt trots vädret!
SV: Jag sprang maraton för snart 5 år sen och tränade ett år inför det, men med halvmara kan man (om man vill) enbart träna upp sig till drygt en mil och sen bara när loppet går springa 2,1. Självklart har jag inte högt uppsatta mål på vad tiden skall vara i så fall. Jag kan ju gå andra milen. :D

Ellis sa...

Haha oj, de där borde du få reklamera, så ostadig skall den väl inte vara!?

Störd reklam! :D

Sv: Du kan alltid kolla på Hitta.nu på libanesisk resturang där nere hos er, eller så söker du på Meza :)

Anonym sa...

Jag tror han tycker att det är kul när det gungar :-)

IngelaMollly sa...

Härligt! Jag älskar Malmö! =)

AnnSofie sa...

Åååhhh Lilla Torg, jag blir bara mer & mer avundsjuk. Får nog passa på att åka dit när jag ändå är nere i sommar.

Stort tack för utnämningen :)

Bara Jag sa...

Jag tror att många som konstruerar inte helt vet vad katter behöver eller hur stora de kan bil :-)

Sv Hästliv är i sanning en livsstil - inte något man bara gör..... Drömmen vore en liten gård, några ponnys i lösdrift och en liten paddock....

Tigris Predikantan sa...

Ja, det där såg lite ostabilt ut! *ler* Reklamera!

Sara sa...

Skit roligt, skrattade som tusan! Relativt gigantiska! Ja dom största jag har sett :D