tisdag 15 juni 2010

Morgon

En god morgon tycker jag inte att det är! Jag är tröttast i världen och inser nu att det är tur att det bara är 1½ vecka kvar till semester! Det svåra på sommaren för mig är att det känns så härligt att det är ljust på kvällen att man märker inte av att man borde stoppa tårna under täcket!! Detta leder i sin tur till att det är sjutusan så svårt att kliva upp när klockan/mobilen ringer!!
När man har semester gör det inget - jag tillhör dem som gärna sover till 11.00 och sedan är uppe till efter midnatt. Kvällen är så skön och underbar - medan morgonen inte alls är lika lockande..

Mitt sätt att leva passar egentligen bättre längre söderut i Europa för här i Sverige är de allra flesta affärer stängda efter kl 18.00.. och det passar inte riktigt in i min rytm under en ledighet..
Jag vill sova till kl 10.30, gå upp äta frukost i lugn och ro, köra till stranden vid 12-snåret, komma hem vid 17-tiden, duscha, kanske handla lite och sedan ha middag vid 20-20.30 tiden..
Ska man då hinna handla alt strosa på stan (om det inte bara är mat) så måste man här i Sverige vara uppe innan tuppen.. längre söderöver är alla affärer i stan öppna åtminstone till 20.30.. de är ju i gengäld fortfarande helstängda på söndagar.. men det tar jag gärna..

FÖRUTSATT ATT SOLEN SKINER!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Bara Jag sa...

Jag är ingrodd nattmänniska så jag håller med dig - fram för längre öppettider (som om handelsanställda inte har nog knäppa arbetstider redan.....)

Ia sa...

Min styvdotter frågade mig i vintras...varför är sängen så mycket skönare på morgonen än på kvällen...jag var svarslös!!!!!!

Anonym sa...

Här har Carrefour öppet till klockan 24.00 på högsäsong, även på söndagarna.
På lågsäsong stänger dom redan klockan 22.00 och det är tvärstängt på söndagar i alla affärer (utom dom små kvartersaffärerna och kinabasarer...).
En regnig vintersöndag kan man alltså inte ens shoppa... Stackars mig...
:-)

AnnSofie sa...

Håller med dig. Tänk så härligt att kunna leva ett sådant liv. Fast det hade kanske blivit långtrist i längden.

Ja att flytta var ett stort steg, men jag trivs, med en viss hemlängtan såklart.
Om en månad åker jag ner & tillbringar en vecka hos mina föräldrar, då ska jag passa på att njuta av en riktig sommar hihi.

Ninja sa...

Ååååh vad jag känner igen mig....har samma problem här. Beträffande Frisse så gav han väl igen för gammal ost hi, hi.....
Men vi är klart på bättringsvägen bägge två :)