torsdag 3 juni 2010

Solmorgon!!

Vaknar ännu en morgon med strålande sol utanför fönstret. Man kan ju inte annat än bli GLAD!!
Idag skall jag promenera ner längs hamnen i Malmö på lunchen och njuta av att andas in doften av sommar, sol och hav!! Havet känns som en enda stor frihet - oändlig - man ser inte slutet!! Det har så många skepnader också vilket gör det intressant - ibland blågrönt, lugnt och krusigt, ibland svart och upprört med höga vågor och skum!!

Kvällen igår var helt underbar, kunde t o m sitta ute och äta på min terass kl halv nio på kvällen utan att frysa.. Mysan och jag var ute hos Rocky vid halv sju tiden och hon red på gräsfältet i bara linne.. Rocky verkade också njuta för han var på sitt bästa humör och ställde verkligen upp och jobbade precis som ryttaren ville.
Vågar man tro på en svenska sommar eller?? Jo hoppet överger ju inte mig så lätt..




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

AnnSofie sa...

Oj vad jag längtar "hem" när jag läser om att sommaren har kommit till er.
Den skånska sommaren är den bästa som finns. Här uppe blir det inte på samma vis & jag saknar vissa av "era" dofter ni har. Som rapsfält & fläderblommor det är mina favorit sommardofter.
Tur att jag ska köra ner i juli :)

Ja jag blir superglad av alla kommentarer jag får. Du är en av dom som lämnar gulliga avtryck hos mig. Så kul att logga in & se alla fina ord :)

eva sa...

Jag imponeras av alla som vågar närma sig dessa så vackra djur, själv är jag skräckslagen för dom! Kanske för att jag blev biten av en häst som barn, ja jag "skyller" på det:)
Här har vi också sommarväder, det har vi fått njuta av hela veckan faktiskt och om prognosen håller så ska det visst sträcka sig över helgen med. Bara att hålla tummarna!

sv: I bland känns det som ren flax att få komma till någon bra läkare, roligt att din dotter hade tur i alla fall.