onsdag 16 juni 2010

Sol - yes!

Sommaren har kommit och om jag läst rätt på http://www.klart.se/ så håller det i sig till på tor/fre. Härligt eller hur? Man får vara glad för det lilla i detta land!

Idag har lilla dottern åkt med Fritidsgården här i byn till Liseberg. De brukar arrangera några enstaka lite större utflykter under sommaren. Hon var med i fjor för första gången och hade sååå himla roligt - så jag hoppas att det blir minst lika kul i år!! Jag har aldrig själv varit på Liseberg, men förstått att det väl är Sveriges roligaste nöjesfält!! Jag har varit på flera både utomlands (Terra Mitica i Spanien, Disneyland i Frankrike, Bakken och Tivoli i Danmark, Hamburger Dom i Tyskland) men jag är eg ingen karusellmänniska.. dock kan jag ju tycka att både Terra Mitica och Disneyland är värda ett besök men där finns så mycket annat än just bara åkland!

Suttit ute på lunchen och njutit av solen!! Ojoj vad underbart!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

9 kommentarer:

Hörni sa...

Ja, vad härligt det är med sol!
Jag är inte heller någon karusellmänniska, men det är kul att gå och kolla på alla andra som är galna nog att ger sig på att åka. Liseberg är jättefint och trevligt.

egoinasmamma.nu sa...

Förr älskade jag tivoli, inte numera. :D Hoppas vädret håller i sig LÄNGE, gärna två månader!! :D

Monica sa...

Tack för tanken! Jag gillar inte karuseller - blir så yr i "mössan".....hur går det med dansken?
Var rädd om dig/Kramar om

Anonym sa...

Dom får säkert jättekul!

Själv har jag inte varit på Terra Mitica, men väl på tivolit här nere i Torrevieja.
parierhjulet visade sig vara en karusell som gick väldans fort... Tjurarna lyckades jag klamra mig fast på, men iblan fuskade jag och tog en tå i marken ;-)

Bara Jag sa...

Betackar mig gärna saker som snurrar och åker upp och ner! Däremot var vi ofta till Legoland när barnen var lite mindre :-)

♥ Carina ♥ sa...

Jag är inte heller nån karusell människa. Jag blir snurrig bara av att titta på :)
Kramen

Bara Jag sa...

Sv. Jag kunde inte dölja min förvåning över att Granngården inte har ridskor/stövlar i stl 35!! Vi har igen annan i stan som har utrustning till ryttare, utom ÖB. Nu hade inte ÖB heller så det gjorde inte saken bättre! Vilket innermått i cm har stövlarna?

Lysande ögonblick! sa...

Ja visst är det alldeles härligt med solens strålar.

Hoppas hon har riktigt kul och att du får en härlig kväll!

Ulrika sa...

Jag är absolut ingen åkare av vare sig sånt som snurrar eller bergochdalbanor, men jag tycker ändå att alla disneyparkerna plus busch-gardens i Florida var jättekul, det finns ju så mycket annat än åkturer att göra och titta på!
Hoppas dottern får det superkul på Liseberg!!