tisdag 8 juni 2010

Shoppingtur

Strax utanför Lund finns ett lite mer piffigt shoppingcentra som kallas Nova! Det finns roliga klädesaffärer, inte bara HM och KappAhl utan lite fler och lite mer varierat. Det finns inte heller någon mataffär vilket gör att man slipper alla hetsiga varukorgsförare! På det hela taget är det ganska skönt att strosa runt där.
Idag hade dottern bestämt att vi skulle åka till detta fantastiska ställe när jag kommit hem.
Eftersom hon slutade skolan kl två, cyklade hon ut och fixade Rockys mockning - han fick en välförtjänt vilodag med lång hagvistelse istället för ett vanligt ridpass dvs han slapp gå på gymmet idag!!

Jag tyckte det var ganska kul att gå runt där på Nova, men när vi gått ett varv i alla affärer och dottern ändå inte hittat just det linnet som behövdes till Marshmallows (disco i Malmö för yngre förmågor på dansgolvet) på torsdag så började mina fötter tröttna.. se själv här till vänster.. 
(vill bara tala om att skorna är från Italien =)))
..då upptäcker jag att Gina Tricot har förstått det där med trötta närståenden!! En skön skinnsoffa utanför provrummet - vem satt där? Jo jag såklart och en annan hårt beprövad moder!! Hennes dotter var också i provrummet med ca 18 olika outfits! Vi fick en kul pratstund och sedan, döm om min förvåning, gav t o m min dotter upp och vi åkte hem!!
Mina fötter hade sedan gärna gjort som dessa på bilden här intill.. ser väldigt härligt ut!! Känner att den där hängmattan jag bloggade om i morse hade gjort susen och som svar till alla kommentarer - ja, jag skall tala om när jag åker dit..

Vi hade ändå lyckats handla annat till henne - linne, bikini, örhängen, armband etc etc, det var den skatteåterbäringen!! Nej, hon betalde faktiskt det mesta själv..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Eva sa...

Ja visst blir man trött av att gå runt i butiker :) Jag läste någon gång att det motsvarade ganska hyfsad motionsträning och nog kan det då kännas så i fötterna i alla fall ;D

AnnSofie sa...

Shopping är riktigt kul, men man ska helst hitta något snabbt & lätt.

Haha ja dom där tälten är hemska, men nu är det uppe & står förvånansvärt stadigt, än så länge hihi.

egoinasmamma.nu sa...

Det med shoppingrundor är på gott och ont. :D

Tigris Predikantan sa...

Ja, inte låg jag ber så när jag tog bilderna *ler* men det ser väldigt skönt ut! Jag går ogärna till affärer ... gillar inte att ta av och på, av och på. Som tur är klarar mina döttrar det själva numera däremot får de följa med mig som smakrådgivare de få ggr jag skall köpa något *ler*!

Stattinskan sa...

Jag gillar Nova ... ända tills jag ska hem och inte kommer ihåg vilken ingång jag kom in genom ;-D Det blir flera varv innan jag kommer rätt igen, haha ... Snacka om gratis motion :-)

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Det kanske jag testar, men de blir bara hårdare och hårdare nu och att jag bröt en hade nog skett oavsett. ;) God morgon!

Anonym sa...

Shopping av kläder är rena rama döden... Att köpa pryttlar är däremot jättekul :-)