tisdag 1 juni 2010

Motion?

Dagens motion i form av mockning till hästen, medan dottern tränade, är nu genomförd! Det är väldigt avstressande att komma ut i ett stall med 6 andra hästar som bara mumsar hö/halm! Nåja sedan tittade jag på dottern medan hon tränade och nu är jag hemkommen ganska djupfryst. Det är kallt i ridhus och det regnar massor!! My var duktig, Helena (tränaren) gör ett jättebra jobb och Rocky han får ge sig till sist dvs det är inte han som bestämmer.

Funderar på om inte jag också borde införskaffa ngr toffsar à la Maria Montazami? Jag har haft sådana förrut men tror att de har gått i arkiv X. Hade kanske piffat upp mina köksgardiner som är vita panelgardiner  (köpte dem förra helgen för jag ville ha max ljusinsläpp nu under sommaren)? Skall kolla på stan imorgon hur utbudet ser ut? Kanske alla är slut? Ibland skapar tv-program snabbt trender.. tänk bara på trenderna kring Twilight-filmerna.. kolla IKEA's hemsida - dukningarna på första sidan som snurrar - om ni tvivlar!

Nu sitter jag vid köksbordet och Tippen ligger precis bredvid så jag vet att han stöttar mig till 100% i det här med bloggande!! Haha - han får skåla han också eller få en liten festlig hatt om 10 dgr!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Ninja sa...

Finns det någon bättre motion än stallgöra? Svar:Gjut betongblad själv vetja! Blanda finbetong och vatten i en plastbalja, gör en sandhög som du formar som du vill att bladet ska ha. Lägg rabarberbladet på sanden med den sida du vill gjuta av uppåt. Forma sanden och bladet som du vill ha det. Kleta på betongen, betongblandningen ska vara ganska fast så att du kan packa den på bladet. Använd plasthandskar när du formar betongen, var noga med kanterna. Du kan använda en matkniv för att forma kanterna efter rabarberbladet. När du är nöjd så täcker du betongen med plast (den ska härda långsamt). Efter ett dygn kan du plocka fram ditt fat :)Ps. om du vill att bladet ska hålla vatten måste betongen vara minst 3 cm tjock.

Stattinskan sa...

Haha, du kan få låna mitt bönehalsband som jag fick av en klient häromdagen ... Den har en urtjusig tofs ... och jag är ju inte särdeles religiös så någon större användning har jag inte av det :-D (bild på min blogg)
Gomorron