måndag 7 juni 2010

Tävling

Jag blev så förvånad imorse när jag vaknade och det regnade! Tänk vad fort man vänjer sig vid att det är sol och varmt!! Nåväl, det gör inget med en regndag. Däremot fick jag köra ut om stallet och slänga på Rocky regntäcket och så hade jag glömt göra hans lunch.. det blev lite tokigt när vi kom hem så sent igår efter tävlingen..

Igår var det den absolut vackraste och varmaste (läs skönaste) söndagen på mycket länge.. My skulle tävla dressyr, LA:1 i Åsbo ponnyklubb, strax utanför Klippan. Vi var vid stallet vid 13-tiden, starttid 17.17 i Åsbo men det är lång väg att köra för oss, nästan precis tvärs igenom hela Skåne!! Vi körde igenom de absolut mest natursköna platser som finns, Röstånga, Ljungbyhed, Skäralid/Kopparhatten och sedan Klippan, Gråmanstorp där Åsbo Ponnyklubb har sitt säte..

På vägen hem så stoppades trafiken för att flytta kor och kalvar från en hage till en annan tvärs över vägen. De sprang ut på en äng med högt gräs och blommor, vilken underbar bild - tänk de får slippa stallet där de stått hela vintern!! Hann inte med att få upp kameran för jag blev så betagen av skönheten i upplevelsen!!

My och Rocky på framridningen

Visst är de fina!! Jag är så stolt..

Tävlingen slutade med en 8:e plats av 23 starter (två utanför placering).. My var jättenöjd för hon tyckte att allt hade känts så bra, både på framridningen och på banan.. Det är bara andra tävlingen denna säsongen så vi var väldigt nöjda..
I dessa klasser rider tjejer som även tävlar nationellt men då på andra ponnier som folk vill att de skall tävla och rida  - men de har ju ändå en helt annan erfarenhet. Här rids också ponnier tävlat t o m tävlat internationellt med sk nya ryttare.. så det är mycket att sätta emot.. för vår del får både My och Rocky lära sig allt eftersom och växa tillsammans..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

8 kommentarer:

Diana sa...

Grattis till den bra tävlingen! Konstigt att folk med så olika erfarenhet kan vara med i samma tävling.

Sv: Tack! Skåpen är matta vita. Egentligen hade vi velat ha ek men man fick välja mellan matta och högglansiga vita. Jag har hört att högglans är svårt att underhålla, alltså att allt syns på dem.

Ninja sa...

Vad fina de är när de är "stylade". Det kan verkligen vara ett ojämnt startfält....vilket gör att placeringen i sig inte säger så mycket....en åttondeplats kan vara mer värd än en förstaplats. I första hand tävlar man mot sig själv tycker jag....när jag tävlade var jag mest intresserad av domarprotokollet....om de tyckte att jag ridit mjukt och fint var jag mer än nöjd :)

Stattinskan sa...

JA, visst är det väl underbart vackert ...
Grattis till placeringen :-)

Sätilaryttaren Emma- En glimt av mitt hästliv :) sa...

sv; haha det var kallt som bara den x) ramlade i när jag stod vid båten xD

egoinasmamma.nu sa...

Vad roligt att tävlingen gick bra och även att det var så underbart väder.

Anonym sa...

Visst är dom fina! Förstår att du är stolt :-)

Stattinskan sa...

SVAR: Promenader är minst lika bra som löpning :-) Hoppas du har torkat nu :-)
Kram

Rackemarie sa...

Ett litet sent grattis till fina tävlingsresultatet:D Jag är lite seg ibland.