fredag 11 juni 2010

Skolavslutning och jubileum!

Fredagar är bara bäst även om jag vara väldigt sömnig i morse pga att dottern hämtades i stan kl 01.30!!
Idag är det skolavslutning för alla i Malmö/Lund trakten!! Tyvärr regnar det på alla även de stackarna som fortfarande inte tagit studenten förrän idag!! Jag och mina barn har ingen tradition egentligen kring skolavslutning, vet att vissa familjer firar detta med ett kondisbesök eller liknande.. men förrut så åkte vi alltid till Spanien veckan innan avslutningen och så kom vi hem första veckan i juli.. (hade tillgång till ett hus i Gran Alacant, Gran Vista)
Mina barn visste inte heller riktigt hur man firade midsommar mer än att det var fest och att man åt sill!!
Det där med en midsommarstång och dans kring den har vi aldrig tillämpat under dessa år - svårt att dansa kring palmen!! Midsommar är en fin tradition men eftersom vädret i Sverige aldrig är att lita på så vet jag inte - det har fått mindre och mindre betydelse för mig i alla fall!

Min blogg har jubileum idag!! Jag blev nöjd med lay-outen, känns somrig och hoppfull!!
Tänk att jag orkat hålla i och skriva inlägg nästan varje dag och ibland mer än ett!!
Bara det är faktiskt värt att firas! YEEAAAH!!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Ulrika Fabulousforty sa...

Grattis till jubileet!! håller med om att du har en trevlig blogg!
Jag skulle mer än gärna fira midsommar i Spanien istället för dessa myggiga, regniga suparfester som den svenska traditionen erbjuder..
SV: En helt ordinär frisörsalong - priserna ligger tyvärr på den hutlösa nivån här hos oss!
:(

Anonym sa...

Grattis igen :-)
Midsommar i Spanien är ju fest och brasor på stränderna. Fyrverkeri och bad vid tolvslaget. Det är inte heller ett så dumt sätt att fira :-)

Elle sa...

Grattis!
Layouten blev luftig och fin! Har sett att det nu finns nya mallar att gripa till, kanske jag skulle göra ett försök en dag. Det är nog rätt vanligt att man efter ett tags bloggande byter både namn och stil.
Man utvecklas med tiden och bloggen blir ofta annat än man tänkt sig.

Jag har kört på i ett halvår nu!! Var tar tiden vägen? Försöker göra ett inlägg om dagen ungefär. Ibland har man alldeles för mycket att skriva om och ibland känns det som om man vill sluta blogga - den typiska bloggtorkan.
Men om jag ska erkänna, har jag nog blivit lite beroende av fotograferandet och skrivandet...*ler*

Ha en skön helg och fira ordentligt!
Kram Elle

Sara sa...

Jag vill bara tala om att vår lägenhet faksikt bara är på 32 kvadrat...