torsdag 10 juni 2010

Snabba skiftningar

För 1½ vecka sedan var det nästan vår, förra helgen var det sommar och nu är det höst - storm, regn och mörkt så man nästan måste tända alla stearinljusen eller brasan (om man har någon?)!! Det var värst vad årstiderna går fort nu för tiden..

Nu skall jag läsa instruktioner, vilket jag hatar - provar mycket hellre tills jag får det till att fungera.. jag tillhör det där folket som vill ha upplevelsebaserad inlärning dvs "learning-by-going". Jag vill ha musik för att bli inspirerad, gärna lite vin också (visst sjutton, jag skulle hämta My och en kompis på disco i natt - alltså inget vin, buhu..)..

By the way, jag har nyss burit ner 3 ton tvätt från dotterns rum!! Varför kan inte tonårsbarn göra detta själv? Man kan också säga att jag har helt misslyckats som förälder i detta fall eftersom ingen av mina 3 barn har gjort detta så länge de bott hemma!! Märk väl!! Henrik och Sara gör det numera galant hemma hos sig själva, hmm..



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

6 kommentarer:

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Känner igen det från Egoina och nu när hon bor själv är hon mycket angelägen om att visa hur självständig hon är, så det ordnar sig. ;)
Sv: Jag "kan" inte baka, inte med jäst eller bakpulver, det misslyckas alltid. Men detta kan jag. :)

Diana sa...

Jag lär mig inte heller genom att läsa, däremot är jag även lite feg för att bara knappra och se vad som händer med...

Anonym sa...

Så fint det blev! En dag för tidigt?? Ljust, positivt, libsbejakande och lagom drömskt. Och dessutom rejält somrigt. GRATTIS!

Anonym sa...

Här börjar vi få lite VÄL mycket sommar... Kanske lite dumt att flytta till Spanien om man inte tål värme så bra?
:-)

Ninja sa...

Det kan väl inte vara åldern som gör att årstiderna går fortare?

Stattinskan sa...

När jag klagade på att mina barn var lata och bortskämda svarade de bara "Å vem är det som gjort oss ådana" :-D ... på det hade jag inget svar ... inget jag ville erkänna i allfall :-)