onsdag 16 juni 2010

Sommarkväll

Den första sommarkvällen på länge.. sitter här på uteplatsen, tittar mot en helt molnfri blå härlig himmel, solen är fortfarande kvar - det enda som stör bilden är en sådan där mackapär som jag inte vet vad den heter - en flygande farkost, man sitter eller hänger under ett segel och det finns motor..  Men vad gör det när man kan sitta ute kl 21.00 i en Badenbaden stol och blogga under parasollen?! Tippen njuter på solsängen och tyvärr har jag spanat in en herr Padda under min trappa ut ifrån huset!! Jag verkligen hatar dessa tingestar! De kommer från dammen som jag bor ganska nära. Jag brukar ta dem på en spade och kasta dem över häcken ut mot dammen (en cykelbana där) hoppas att de dör eller åtminstone att de tar sitt förnuft till fånga och stannar vid dammen, men det tror jag är utopi!! De är några envisa figurer för de återkommer alltid (eller så är det andra) men i alla fall..bort, bort, bort.. Jag känner mig inte sugen på att fixa fram eländet ikväll så det får vara tills imorgon!! Hu..

Igår blev det en fanastisk nästan magisk kväll och under vår promenad - My, Rocky och jag så passade vi på att ta några väldigt fina kort...


Sommar, sommar..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Bara Jag sa...

Oh vad mysigt!! Det är längesedan jag tog en stilla lunk genom skogen på en hästrygg... Saknar det ibland!

Diana sa...

Gud vad härligt att sitta så! Vädret har varit helt underbart idag, tyvärr har jag hört att det ska vända ganska så snart igen... :(

Ellis sa...

mäckapär är ett av mina favoritord, tyvärr är jag inte fin i bollen och säger hormackapär då jag blir ilsken på saker o ting haha.

sv: du vet väl att man kan omvända vhs till cd?

Anonym sa...

Vilka underbart härliga sommarbilder :-)

My sa...

*host* *host*
var har du tagit dom bilderna i från ? :D