onsdag 2 juni 2010

Underbar morgon!

SOLEN skiner, det är fantastiskt och det känns som om det kan blir riktigt varmt idag!! Åhh om man bara kunde vara ute hela dagen och njuta!! Men det är mycket kvar av dagen att njuta efter kl 4 (slutar jobba då) också numera när det är ljust länge.. mmm.. På vägen till bussen i morse fotograferade jag en massa underbara solbilder men de får komma i ett senare inlägg.. alla tror nog man är idiot som fotograferar i tid och otid - eller så anar dom - aha en tokig bloggare ;=))

Apropå mina funderingar ang tofsar så fick jag ett tips från Stattinskan om att låna en av henne!! Kanske antar jag erbjudandet men jag har någon idé om att de (om jag skall ha någon skall jag ha två) skall vara gröna - sådär limegröna!!

Ytterligare ett tips kom från Ninja angående om att gjuta betongfat själv - det tror jag faktiskt skulle kunna vara en bra idé nu under sommaren. Jag har ju semester efter midsommar och då kan man ju faktiskt göra något lite annorlunda.. skall absolut testa känns det som nu i alla fall..

Apropå en diskussion som uppstod ikring ponny/storhäst på Birgittas hästsida så vill jag bara göra följande inlägg.. Ponnyn, som Birgitta nämner i sitt inlägg om att hon hittat en häst hon vill ha, är våran Rocky! Han är väldigt mkt häst men måtten är ponny. Vill man tävla ponny bland storhäst går det absolut jättebra men det är långt ifrån alla som klarar av att mäta sig stegmässigt med en storhäst, dessutom får ju ryttaren vara ganska liten dvs ekipaget måste se harmoniskt ut tillsammans - nu är detta inget problem för Birgitta - hon skulle absolut se "harmonisk" ut med våran Rocky men som sagt jag tror inte att man kan klara sig hur långt upp i dressyren som helst med en ponny. Dock vill jag påpeka att en tjej nära mig lyckades tävla sin D-ponny Nikki the King framgångsrikt bland storhäst i LA programmen men han har ett steg utöver det vanliga och är också byggd som en liten häst och utbildad i Danmark. Jag vet inte om man sett någon ponny tävla i medelsvår eller i typ St George programmen?
Annars är det klart att vill man inte tävla så är väl en D-ponny hur kul som helst även för vuxna!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Stattinskan sa...

Jamen, jag kan i en enkel handvändning färga tofsen till dig :-)SKa vi kanske slå oss in på en bana där vi gör egna tofsar och säljer dyrt till Montazami? :-D
Ha finaste dagen

Ninja sa...

Jag återupptog fotandet i och med bloggandet och visst är det kul att man vardagsfotar....det glöms för det mesta bort, men det är mest vardag i ens liv och för det mesta är det då allt händer :)

egoinasmamma.nu sa...

Underbart väder är det. Kanske inte riktig sommarvarme som det brukar i Skåne, men jag klagar inte. ;)